Sminkbord med lampor

Redan i flera år har sambon önskat att jag hade ett sminkbord där jag och alla mina sminkgrejer håller till då jag sminkar mig. Av ”någon anledning” tycker han att jag sprider ut mig och mina atiraljer runt omkring i huset annars. Pah.

Problemet i förra huset var kanske brist på logisk plats för ett sminkbord, men i nya huset hittades det ganska snabbt ett fiffigt ställe.

Gick med på att köpa ett sminkbord åt mig från IKEA tidigare i höst. Jag har från början varit av den åsikten att det krävs bra belysning för att jag i praktiken ska trivas vid det. Vi har funderat på olika lösningar, men i helgen blev det ändå den enklaste och förmånligaste lösningen, dvs MUSIK-vägglampor från IKEA.

Var först lite osäker på hur de passar till en oval spegel, men är väldigt nöjd med slutresultatet. Att jag dessutom ser bra att sminka mig nu är toppen! Och eftersom sminkbordet finns i vårt sovrum, får sambon snällt godkänna att strålkastarna tänds innan tuppen gal på vardagsmorgnarna. Måste väl samtidigt erkänna att jag kanske har lite bättre ordning och hittar lättare det jag behöver i sminkväg nu än tidigare.

Lämna en kommentar